دانلود پایان نامه و پروژه های روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه های رشته روان شناسی

دانلود پایان نامه و پروژه های روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه های رشته روان شناسی

مقاله آموزش و پرورش کودکان استثنائی

آموزش و پرورش کودکان استثنائی


فهرست مطالب


مقدمه ۲


بیان مسئله ۳


ضرورت پژوهش۵


هدف پژوهش ۶


فرضیات پژوهش ۷


روش پژوهش ۷


کلید واژه ها ۸


فصل دوم : پیشنیه و تاریخچه پژوهش


مفهوم مدیریت ۱۴


مکتب ها و نظریه های مدیریت ۱۵


مدیریت علمی ۱۶


مدیریت علمی تیلور ۱۸


مدیریت اداری ۲۰


عناصر مدیریت ۲۱


برنامه ریزی ۲۱


سازماندهی ۲۲


هدایت و انگیزش ۲۲


نظارت و ارزشیابی ۲۳

هماهنگی۲۳


نظریه های کلاسیک مدیریت ۲۴


محدودیتهای نظریه های کلاسیک ۲۵


سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت ۲۶


طبقه بندی های تاریخی نظریه های سازمان و مدیریت ۲۷


اهمیت و ضرورت مدیریت ۲۸


تعریف مدیریت آموزش و پرورش ۳۰


تاریخچه برنامه ریزی آموزش و پرورش ۳۱


اهمیت تدریس ۳۳


تدریس و آموزش ۳۵


تاریخچه عقب ماندگی ذهنی در جهان ۳۶


تعریف عقب ماندگی ذهنی ۳۹


طبقه بندی طبق درجه کم هوشی ۴۲


مونته سوری ۴۳


نظام آموزشی دکودر ۴۵


هدف ها و مقاصد ۴۶


سازمان دهی برنامه های آموزشی ۴۷


برنامه کلاسی پیش از رفتن به مدرسه۴۸


تاریخچه برنامه آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهنی در ایران ۵۰


نقش مادران و پدران کودکان استثنایی۵۲


چه کاری از دست مدیران و معلمان ساخته است ؟ ۵۳


نقش مدیران در بهسازی بهداشت روانی معلمان و دانش آموزان عقب مانده ۵۵


بهداشت روانی ۵۷


فصل سوم :‌ روش اجرای پژوهش


مقدمه ۵۹


طرح تحقیق ۵۹


جامعه آماری ۶۰


ابزار تحقیق ۶۰


روش اجرا ۶۱


روش آماری ۶۲


روش تجزیه و تحلیل داده ها ۶۲


چگونگی گردآوری داده ها ۶۳


محدودیت های تحقیق ۶۳


ارائه پیشنهادات مدیران در رابطه با موفقیت در کارشان ۶۳


تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از ایران در این خصوص ۶۴


فهرست منابع ۶۹


مقدمه


توجه به شناخت و آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی و عقب مانده ی ذهنی یعنی افرادی که به دلایل خاص جسمانی و ذهنی –روانی –عاطفی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحو مطلوب بهره مند گردد .

از نشانه های پیشرفت و اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .


کوشش در جهت شناسایی و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات آموزشی هر چه بیشتر برای کودکان و دانش آموزان عقب مانده ذهنی که عمدتاً به دلیل نیاز فوق العاده از اولویت خاصی برخوردارند ،‌گامی در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگی است .


مطابق ارقام و آمار بین المللی حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از کل دانش آموزان سنین مدرسه رو در هر جامعه ای به نحوی از انحاء نیاز به کل برنامه های آموزشی ویژه و خاص دارند ،‌در این رهگذر از جمله مسائل و مشکلات و موانع عمده کمبود قابل ملاحظه نیروی انسانی متعهد و متخصص و آشنا به اصول و روش های آموزش و پرورش استثنایی است ،‌در این میان نقش مدیران به عنوان الگو برای اولیا و مربیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا کارآیی و اثربخشی هر سازمان تا حد قابل ملاحظه ای به نحوه مدیریت و کاربرد صحیح و مؤثر منابع انسانی بستگی دارد . بنابراین مدیران مدارس کودکان عقب مانده ذهنی باید به دانش و بینش لازم جهت مواجه شدن و حل مشکلات این عامل پیچیده و حساس مجهز شوندتوجه به شناخت و آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی و عقب مانده ی ذهنی یعنی افرادی که به دلایل خاص جسمانی و ذهنی –روانی –عاطفی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحو مطلوب بهره مند گردد .


از نشانه های پیشرفت و اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .


کوشش در جهت شناسایی و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات آموزشی هر چه بیشتر برای کودکان و دانش آموزان عقب مانده ذهنی که عمدتاً به دلیل نیاز فوق العاده از اولویت خاصی برخوردارند ،‌گامی در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگی است .

مطابق ارقام و آمار بین المللی حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از کل دانش آموزان سنین مدرسه رو در هر جامعه ای به نحوی از انحاء نیاز به کل برنامه های آموزشی ویژه و خاص دارند ،‌در این رهگذر از جمله مسائل و مشکلات و موانع عمده کمبود قابل ملاحظه نیروی انسانی متعهد و متخصص و آشنا به اصول و روش های آموزش و پرورش استثنایی است ،‌در این میان نقش مدیران به عنوان الگو برای اولیا و مربیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا کارآیی و اثربخشی هر سازمان تا حد قابل ملاحظه ای به نحوه مدیریت و کاربرد صحیح و مؤثر منابع انسانی بستگی دارد . بنابراین مدیران مدارس کودکان عقب مانده ذهنی باید به دانش و بینش لازم جهت مواجه شدن و حل مشکلات این عامل پیچیده و حساس مجهز شوندتوجه به شناخت و آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی و عقب مانده ی ذهنی یعنی افرادی که به دلایل خاص جسمانی و ذهنی –روانی –عاطفی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحو مطلوب بهره مند گردد .

از نشانه های پیشرفت و اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .

کوشش در جهت شناسایی و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات آموزشی هر چه بیشتر برای کودکان و دانش آموزان عقب مانده ذهنی که عمدتاً به دلیل نیاز فوق العاده از اولویت خاصی برخوردارند ،‌گامی در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگی است .

نقش مدیران در بهسازی بهداشت روانی معلمان و دانش آموزان عقب مانده


نقش مادران و پدران کودکان استثنائی کودکان عقب مانده ذهنی


حمایت پذیر یا وابسته کامل کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر


دانلود کامل آموزش و پرورش کودکان استثنائی

 تحقیق درباره نقش مدیران در بهسازی بهداشت روانی معلمان و دانش آموزان عقب مانده، دانلود مقاله وظیفه خانواده در سلامت روانی کودکان عقب مانده

مقاله بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی شهرداری

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی شهرداری

این فایل دارای فرمت word و آماده ی پرینت می باشد.

فهرست مطالب
چکیده

فصل اول-کلیات
مقدمه
بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه های تحقیق

سؤالات تحقیق

متغیرهای پژوه

مفاهیم و اصطلاحات

فصل دوم- پیشینه تحقیق

مقدمه

بخش اول-انیمیشن در جهان

تاریخچه انیمیشن

انیمیشن کامل

تاریخچه انیمیشن چک واسلواکیا

تاریخچه انیمیشن در استونیا

تاریخچه انیمیشن در فرانسه

تاریخچه انیمیشن ایتالیا

انیمیشن در ایالات متحده آمریکا

انیمیشن درتلویزیون ایران

اولین تیزر انیمیشندر تلویزیون

کم شدن تأثیر تبلیغات

تعریف انیمیشن

ویژگی های کلی انیمیشن

قالب های مختلف ساخت فیلم انیمیشن

انیمیشن روی طلق

انیمیشن روی کاغذ

انیمیشن بدون دوربین

کات لوت

انیمیشن سه بعدی

انیمیشن با عکس

پیکسیلین

پین اسکرین

انیمیشن زیر دوربین

روتوسکپی

داینامیشن

دیاگرام انیمیشن

مراحل ساخت فیلم انیمیشن

مخاطبان

ماهیت مخاطب

الگوی تاثیرات مستقیم و مخاطب منفعل

الگوی تاثیرات محدود و مخاطب فعال

رفتار

تأثیر برنامه های تلویزیونی بر اذهان.

الگوی انتشار از طریق وسایل ارتباط جمعی

طبقه بندی مخاطبان

نخستین پذیرندگان معتبر

اکثریت زود پذیر- دوراندیش

اکثریت کندپذیر-شکاک

دیرپذیران سنتی

جاذبه های تکنیک یک برنامه تلویزیونی

ویژگی های ارتباط نوین

موضوع برنامه

هدف برنامه

قالب برنامه

وسایل ارتباط جمعی

کودک و وسایل ارتباط جمعی

آموزش غیر تجریدی

آموزش سه بعدی

دلایل تماشای تلویزیون

تأثیر محتوی برنامه بر مخاطبان

قدرت اثربخشی تلویزیون بر کودکان

تأثیر تلویزیون برکودکان

اثرات مثبت و منفی تلویزیون

خیال و واقعیت

نیازها و علایق بیننده

ضرورت توجه به تولید برنامه انیمیشن

طرح و ایده فیلمنامه

ساختار گرافیکی و بصری

کیفیت فنی و اجرایی

تدوین و صداگذاری

چهارچوب نظری

نظریه شناخت اجتماعی

نظریه تأثیر

نظریه پرورش

نظریه پذیرش

مدل ها و متغیرهای ارتباطی

بخش دوم- تاریخچه شهرداری تهران

سیمای اولیه ی تهران

هدف از تاسیس بلدیه

انجمن بلدیه

نظامنامه ی بلدیه

اولین بلدیه چی

تولد جدید بلدیه

شهرداری ، بعد از جنگ جهانی دوم

شهردار گل دوست

شهرداران جنجالی

دوره ای جدید در مدیریت شهری

خدمات شهروندی

جمع بندی

تحقیقات انجام شده در داخل ایران

تحقیقات انجام شده در خارج از ایران

فصل سوم-روش تحقیق

مقدمه

روش تحقیق

جامعه آماری

حجم نمونه

روش نمونه گیری

ابزار گردآوری اطلاعات

روش اجرای آزمون

روایی

روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم- تحلیل داده ها

مقدمه

الف-آمار توصیفی

ب- آمار استنباطی

فصل پنجم-بحث ونتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری

یافته ها

پیشنهادات

محدودیت ها

منابع

فهرست جداول و نمودارها
جدول ۴-۱: توزیع فراوانی سن زنان پاسخگو در جامعه آماری مورد بررسی
جدول ۴-۲: توزیع فراوانی سن مردان در جامعه‌ آماری مورد بررسی
جدول ۴-۳: توزیع فراوانی میزان تحصیلات زنان پاسخگو در جامعه‌آماری مورد بررسی
جدول ۴-۴: توزیع فراوانی میزان تحصیلات مردان در جامعه آماری مورد بررسی
جدول۴-۵: توزیع فراوانی«میزان علاقه به تماشای تلویزیون
جدول۶-۴: توزیع فراوانی«میزان علاقه به تماشای تبلیغات
جدول۷-۴: توزیع فراوانی«میزان پخش برنامه های تبلیغاتی
جدول۸-۴: توزیع فراوانی«میزان علاقه به تبلیغات انیمیشن
جدول ۹-۴: توزیع فراوانی«میزان گفتگوی شخصیت انیمیشن
جدول ۱۰-۴: توزیع فراوانی«میزان لحن گفتگو
جدول۱۱-۴: توزیع فراوانی«میزان علاقه کودکان به تبلیغات انیمیشن
جدول۱۲-۴: توزیع فراوانی«میزان تأثیر آموزش های شخصیت انیمیشن
جدول۱۳-۴: توزیع فراوانی«میزان برتری تبلیغات انیمیشن به رئال
جدول۱۴-۴: توزیع فراوانی«میزان لحن طنز شخصیت انیمشن
جدول۱۵-۴: توزیع فراوانی«میزان موفقیت شهرداری در تبلیغات
جدول۱۶-۴: توزیع فراوانی«میزان گسترش تبلیغات انیمیشن
جدول ۱۷-۴ : بررسی رابطه بین سن مخاطبان و تأثیر تبلیغات انیمیشن
جدول ۱۸-۴: بررسی رابطه بین متغیر تحصیلات و تأثیر تبلیغات انیمیشن
جدو۱۹-۴ : بررسی رابطه متغیر جنس و تأثیر تبلیغات انیمیشن
جدول۲۰-۴ : بررسی رابطه متغیر نوع گفتگو و تأثیر تبلیغات انیمیشن
جدول۲۱-۴ : بررسی رابطه متغیر محتوا و تأثیر تبلیغات انیمیشن
نمودار ۴-۱: توزیع فراوانی سن زنان پاسخگو در جامعه آماری مورد بررسی
نمودار ۴-۲: توزیع فراوانی سن مردان در جامعه‌ آماری مورد بررسی
نمودار ۴-۳: توزیع فراوانی میزان تحصیلات زنان پاسخگو در جامعه‌آماری مورد بررسی
نمودار ۴-۴: توزیع فراوانی میزان تحصیلات مردان در جامعه آماری مورد بررسی

چکیده
پژوهش حاضر به منظور « بررسی تأثیر تبلیغات انیمیشن شهرداری بر عملکرد مخاطبان» با روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه در جامعه آماری شهر تهران که تعداد ۶۰۰ نفر به طور اتفاقی از جامعه آماری انتخاب شده است، انجام گرفته است. بدین منظور از چهارمنطقه شهرتهران(۴، ۸، ۶، ۲۱) تعداد ۱۵۰ نفر گزینش شده است. هدف پژوهش با توجه به فرضیه های تحقیق، بررسی رابطه بین متغیرهای سن، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوی شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات با نحوه آموزش مردم می باشد و با استفاده از روش آماری خی ۲ و سنجش شدت رابطه از V کرامر، نتایج زیر حاصل شده است.
خی ۲ محاسبه شده (۱۶/۸)برای متغیر سن، (۱۱/۳۳)برای متغیر تحصیلات،(۳۳/۸۴)برای متغیر جنس،(۸۲/۴۰) برای متغیر نوع گفتگوها (۵۰/۴۱) برای متغیر محتوی تبلیغات، در سطح ۰۵/۰ معنادار است و با اطمینان ۹۵% می توان گفت که بین سن ، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوهای شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات و آموزش مردم رابطه معنادار وجود دارد.
کلید واژه ها: انیمیشن،شهرداری، مخاطب

بررسی تاثیرات انمیشن بر مخاطبان انیمیشن و تاثیرات آن

انیمیشن های تلویزیونی شهرداری ها بر مخاطبان


مقاله بررسی نقش مدرسه در رشد

بررسی نقش مدرسه در رشد

این فایل با فرمت ورد و آماده جاپ می باشد.

فهرست مطالب
مقدمه ۳
رشد بدنی ۴
رشد حرکتی و عضلانی ۶
رشد حسی ۸
وظایف معلم در پرورش حواس ۹
رشد عاطفی ۱۱
رشد عقلانی ۱۷
رشد هوش ۱۹
رشد عقلی و آموزش و پرورش ۲۲
رشد اجتماعی ۲۶
اثر آموزشگاه در رشد اجتماعی نوجوان ۳۰
رشد شخصیت ۳۳
تحول نظریات رشد از جنبه علمی ۳۵
منابع ۳۸
به طوری که می توان گفت تقریباً ۴/۳ زنگی انسان در عصر حاضر در آموزشگاه سپری می‌شود. بهترین گواه اهمیت تأثیر آموزشگاه در رشد و تکامل کودک، این است که او آنچه را در مدرسه یاد می گیرد در زندگی به کار می برد.
هر کودک برای اینکه میان خود و دیگران بستگی فکری برقرار کند ناچار است لااقل خواندن و نوشتن را یاد بگیرد و در هر قدمی از زندگی از آنها استفاده کند. البته، نباید تصور کرد که یادگیری به آموزشگاه محدود است بلکه در تمام عمر ادامه دارد و آنچه را که شخص یاد می گیرد جزئی از توانایی او را برای سازگاری با محیط تشکیل می دهد زیرا اساس و پایه زندگی بر استعداد و یادگیری مبتنی است.
دانش آموزان در دوران تحصیل به خصوص در دوره دبستان و نیمه اول دبیرستان در حال رشد می باشند و مرتباً تغییراتی در آنها ایجاد می گردد. این تغییرات چون نیازهایی را به دنبال می آورد، تربیت و آموزش خاصی را ایجاب می کند. آشنایی به اصول رشد و نیازهای دانش آموزان در سنین مختلف مسؤلان آموزشی را در شناسایی کودکان و فهم و درک آنها کمک می کند و موجب می شود که در طرح ریزی برنامه های آموزشی و تربیتی نیازهای آنها را مورد نظر داشته باشند و دامنه انتظارات و توقعات خود را از کودک و نوجوان متناسب با سن و موقعیت او را محدود سازند، زیرا امر یادگیری به میزان آمادگی ناشی از اثر بلوغ بستگی دارد.
اینک بعضی از راه های تأثیر و نفوذ آموزشگاه در رشد و تکامل کودک را به اختصار مورد بحث قرار می دهیم.
رشد بدنی
روانشناسی جدید، رفتارها و فعالیت های فرد را به صورت ترکیبی، کلی، و بدون تقسیم آنها به نفسانیات و بدنیات، مورد مطالعه قرار می دهد. به همین سبب، آموزش و پرورش جدید که مبتنی بر اصول روانشناسی جدید است توجه به بدن کودکان را از مهمترین و اساسی ترین وظایف معلم و مربی می داند. برخلاف سابق که جز انباشتن ذهن کودکان ا معلومات گوناگون و متعدد به خاطر پرورش عقل و روان آنها، هدفی وجود نداشت. روانشناسی کودک به ما ثابت می کند که هرگز نباید از رشد بدنی انسان غافل شد، زیرا چگونگی رشد و نمو بدن، تأثیر زیادی در چگونگی رشد و نمو عقلی و شخصیت دارد.
همچنین، تجارب روانشناسی، درستی مثل معروف «عقل سالم در بدن سالم است» را کاملاً ثابت می کند و منظور از بدن سالم، بدنی است که تمام اعضای آن وظایف خود را بهتر و به موقع انجام دهند. وظیفه معلم و مربی است که رفتار کودک را از هر دو جنبه «بدنی و عقلی» پرورش دهد وگرنه یکی را بیش از اندازه مورد توجه قرار داده از دیگری غافل نگردد و به این اصل معتقد باشد که انسان وقتی منطقی فکر می کند و در حل مشکلات زندگی موفق می شود که بدن سالم داشته باشد وگرنه از شخص علیل و مریض هرگز نمی توان فکر درست انتظار داشت. لابار (La Barre) زیست شناس معروف می گوید: «طبیعت بشری» شخص از نوع بدنی که او دارد سرچشمه می گیرد، از این رو هر کس که با اشخاص مخصوصاً کودکان و نوجوانان کار می کند، باید نمو و تغییرات بدن انسان را بداند. بهترین فرصت برای پرورش بدنی کودکان، ساعت های ورزش است که از نظر تعلیم و تربیت به اندازه مواد درسی دیگر ارزش دارد و از اتلاف بیهوده آن ساعت ها باید جداً خودداری شود.
ولی باید دانست ورزش که در برنامه تحصیلی به عنوان وسیله پرورش تن، منظور شده است هدف اصلی، همان پرورش عقل و شخصیت کودک است. به سخن دیگر، ورزش وقتی مفید خواهد بود که به پرورش عقلی و بهداشت تن و روان کمک کند. در اینکه منظور از رشد بدنی چیست نظریات گوناگونی اظهار شده اند، بعضی آن را تغییرات کمی بدن و گروهی تغییرات کیفی و برخی ترکیب همه این خصایص دانسته اند و با مطالعه آنها می توان رشد بدنی را چنین تعریف کرد:
مجموعه تغییرات تشریحی و فیزیولوژیک است که در زندگی پیش از تولد و نزدیکی پیری رخ می دهند.

رشد حرکتی و عضلانی:
رشد و تکامل کودک از لحاظ حرکت یعنی رشد، نیرو، سرعت و دقت او را در به کار بردن بازوها و ساق ها و عضلات دیگر، اهمیت خاصی در رشد عمومی او دارد. از طرف دیگر، رشد حرکتی کودک با رشد عقلی او بستگی کاملی دارد. بدین معنی که فعالیت‌های حرکتی کودک در بیشتر رفتارهای عقلی و هوشی او کاملاً مؤثرند زیرا با چشم و دست خود، دنیای محیطش را کشف و بررسی می کند. رفتار حرکتی کودک سبب می شود که با دیگران روابط اجتماعی برقرار کند و روش های همکاری را یاد بگیرد.

اثر آموزشگاه در رشد اجتماعی نوجوان
مقاله درباره رشد عقلی و آموزش و پرورش
دانلود مقاله بررسی نقش مدرسه در رشد
مقاله درمورد رشته روانشناسی

مقاله بررسی عوامل اقتصادی اجتماعی و جمعیتی موثر بر باروری زنان ۱۵-۴۹ سال

این فایل دارای فرمت word و آماده ی پرینت می باشد.


موضوع:

بررسی عوامل اقتصادی اجتماعی و جمعیتی موثر بر باروری زنان ۱۵-۴۹ سال

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات


مقدمه


۱-۱ بیان مسئله


۱-۲ ضرورت و اهمیت تحقیق


۱-۳ علت انتخاب موضوع


۱-۴ تاریخچه مطالعات جمعیتی


۱-۵ اهداف پژوهش


۱-۶سوالات تحقیق


۱-۷ فرضیه های تحقیق


۱-۸ قلمرو تحقیق


۱-۹ مدل های تحقی


۱-۱۰ تعاریف عملی و نظری متغیرها


۱-۱۱ محدودیت ها


فصل دوم : چارچوب نظری و پیشینه تحقیق


۲-۱ چارچوب نظری


۲-۲ نظریه طرفداران افزایش جمعیت


۲-۳ نظریه مخالفان افزایش جمعیت


۲-۴ نظریه طرفداران جمعیت ثابت


۲-۵ نظریه ی طرفداران جمعیت متناسب یا مطلوب


۲-۶ نظریه های باروری


۲-۶-۱ تئوری های اقتصادی –اجتماعی باروری


۲-۶-۲ تئوری لیبن اشتاین


۲-۶-۳ تئوری بکر


۲-۷ تئوری رفتار مصرف کننده و اقتصاد خود باروری


۲-۸ نظریه میکرو اقتصاد باروری


۲-۹ تئوری استیرلین


۲-۱۰ نظریه پیرامون –مرکز ایسترلین


۲-۱۱ راه حل دیدگاه اقتصاد باروری


۲-۱۲ تئوری ارتقاء اجتماعی


۲-۱۳تئوری تغییر و پاسخ ( k.Davis) 3


۲-۱۴ تئوری اشاعه عقب افتادگی فرهنگی


۲-۱۵ تئوری نوگرایی


۲-۱۶ مدل جامعه شناختی باروری


۲-۱۷ مدل های متغیرهای بینابین


۲-۱۸ تئوری فرهنگی هال


۲-۱۹ تئوری بیولوژیک یا زیستی باروری


۲-۲۰ باروری از دیدگاه اسلام


۲-۲۱ رهیافت کلی


۲-۲۲ پیشینه تحقیق


۲-۲۳ تحقیقات در ایران


۲-۲۴ تحقیقات خارجی


۲-۲۵ مقایسه نتایج به دست آمده از تحقیقات تجربی در ایران و سایر کشورهای جهان


فصل سوم : روش تحقیق


۳-۱ مقدمه


۳-۲ بررسی مدارک .


۳-۳ روش های تحقیق


۳-۴ روش تحقیق


۳-۵ جامعه آماری


۳-۶ حجم نمونه


۳-۷ روش نمونه گیری


۳-۸ روش انتخاب حجم نمونه


۳-۹ روش گردآوری اطلاعات


۳-۱۰ روایی و اعتبار پرسشنامه


فصل چهارم : تحلیل داده ها


۴-۱ یافته های تحقیق


۴-۲ یافته های استنباطی ( تحلیل فرضیات )


فصل پنجم: نتیجه گیری


۵-۱ نتیجه گیریپیشنهادات


ضمائم و پیوستها


پرسشنامه


منابع و ماخذ


فهرست نمودارها


نمودار(۲-۱) فرآیند نوگرایی و تغییرات میزان باروری


نمودار (۲-۲) الگوی تجزیه و تحلیل جامعه شناسی سطوح باروری


فهرست جداول


عنوان صفحه


جدول(۴-۱) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب سن


جدول (۴-۲) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب سن همسر


جدول (۴-۳) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب تحصیلات


جدول (۴-۴) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب تحصیلات همسر


جدول (۴-۵) : توزیع فراوانی ودرصد حجم نمونه بر حسب شغل پاسخگویان


جدول (۴-۶) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب شغل همسر


جدول (۴-۷) : توزیع فراوانی درصد حجم نمونه بر حسب هزینه خانوار ( میزان درآمد)


جدول (۴-۸) : توزیع فراوانی ودرصد حجم نمونه از فقط و سخنگویان به رضایت از محل زندگی


جدول (۴-۹) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب وضعیت منزل مسکونی


جدول (۴-۱۰) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب تاثیر سن ازدواج بر بارور


جدول ( ۴-۱۱): توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب سن هنگام تولید اولین بارداری


جدول (۴-۱۲) :توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب اینکه چقدر راز تصمیم گیری های شما به همسرتان هماهنگ و همسو است؟


جدول (۴-۱۳) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب نظر پاسخگویان در ارتباط با برنامه تنظیم خانواده


جدول (۴-۱۴) توزیع فراوانی درصد حجم نمونه


جدول (۴-۱۵) :توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب تاثیر تحصیلات بر کاهش باروری


جدول (۴-۱۶) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب علاقه


جدول (۴-۱۷ ) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب علاقه همسر


جدول شماره ۱:توزیع میزان تحصیلات خانواده با میزان باروری


جدول شماره ۲: توزیع سن ازدواج زنان با میزان باروری


جدول شماره ۳: متغیر بسته –میزان باروری متوسط درآمد ماهیانه خانواده


جدول شماره ۴:متغیر وابسته-میزان باروری چقدر از تصمیم گیری های شما در مسائل خانواده با نظر همسرتان هماهنگ و همسو است؟


جدول شماره ۵: متغیر وابسته –میزان باروری نظر شما در مورد برنامه های تنظیم خانواده چیست؟


چکیده


در جهان امروز رشد شتابان جمعیت مایه اصلی نگرانی های بشر در آینده را تشکیل می دهد ، روند سرسام آور افزایش جمعیت از یک سوو محدودیت منابع از سوی دیگر دست اندکاران امر توسعه را با شگفتی و سر در گمی روبرو ساخته است به طوری که در صورت نبود منابع لازم برای توسعه و یا عدم تجهیز آن ها در جهت رفع احتیاجات بشر افزایش جمعیت به عنوان یکی از موانع اصلی توسعه عمل کرده و به طور مستقیم بر تقلیل سطح برخورداری های اقتصادی و اجتماعی وارد خواهد شد.


نظر به اهمیت رابطه ای بین جمعیت و توسعه برای نیل به توسعه شناخت جمعیت و خصوصیات آن در هر منقطه ضروری می نماید . این شناخت از طریق ارزیابی و تجزیه و تحلیل پدیده های مختلف جمعیتی « چون باروری ، مرگ و میر،‌مهاجرت ، ازدواج ، طلاق زمینه ی مناسب را برای برنامه ریزی های مختلف توسعه اقتصادی ،‌اجتماعی و فرهنگی مهیا می سازد».


در فاصله زمانی سه دهه‌ گذشته باروری ایران به طور چشمگیری کاهش یافته است هر چند تا به حال تحقیقاتی در زمینه تبیین کاهش باروری ، ایران صورت گرفته است ، حال مکانیزم تحولات باروری و همچنین عوامل مرتبط به آن همچنان در پرده ابهام قرار دارد .


این پژوهش عوامل نهادی موثر بر فرآیند انتقال باروری در منطقه ۹ تهران با تاکید بر تحولات خانواده خود در تحلیل قرار می دهد . به بیان دقیقتر، این مطالعه با پیوند زدن برخی از تحولات اجتماعی چند دهه اخیر با رفتارها و ارزش های خانوادگی نشان می دهد که چگونه برخی از این فراگردهای اجتماعی عمده نظیر وقوع جنگ و انقلاب و نیز تحولات نگرشی و ارزشی پیاپی این سال ها به مسیر و جهت سیاری از تحولات خانوادگی ،‌و از جمله بر رفتار ها و نگرش های باروری تاثیری اساسی نهاده است.


باروری زنان ۱۵-۴۹ ساله بررسی عوامل موثر بر باروری زنان


تحقیق درباره دلایل تاثیر گذار بر میزان بارداری زنان در جوانی و میانسالی


دانلود کامل بررسی عوامل اقتصادی اجتماعی و جمعیتی موثر بر باروری زنان ۱۵ تا ۴۹ سال

 دانلود تحقیق درمورد باروری زنان 15-49 ساله بررسی عوامل موثر بر باروری زنان، دلایل ناباروری در زنان تهرانی

مقاله سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی

این فایل با فرمت WORD می باشد و قایل ویرایش و آماده پرینت است.


توجه نمایید که این دارای پرسشنامه می باشد.


سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی


فهرست مطالب


عنوان


صفحه


فصل اول


مقدمه


۲


بیان مساله


۴


سوال مساله


۵


هدف تحقیق


۶


اهمیت و ضرورت تحقیق


۷


فرضیه های تحقیق


۸


متغیرهای پژوهشی


۹


فصل دوم


روان شناسی اجتماعی چیست ؟


۱۲


تعریف عملیاتی روان شناسی اجتماعی


۱۵


عوامل موثر بر شکل گیری رفتار اجتماعی


۱۹


جامعه پذیری ، اجتماعی شدن فرد


۲۲


شیوه های جامعه پذیری


۲۶


باز جامعه پذیری


۲۹


ساز و کارهای جامعه پذیری


۳۴


نظریه های جامعه پذیری


۳۹


نظریه ی نقش پذیری مید


۴۲


نظریه جامعه پذیری فروید


۴۶


نظریه شناختی رشد پیاژه


۴۹


نظریه های شناختی


۶۴


نظریه ناهماهنگی شناختی


۷۱


نظریه ی روانکاوی


۷۸


خطرات هویت نا مناسب


۸۹


خود را در روابط با دیگران کشف کردن


۹۷


هویت و روابط خانوادگی


۱۰۱


خویشتن پنداری


۱۰۵


رشد شخصیت


۱۱۱


منشا اضطراب و رفتار ناسازگار


۱۱۳


اختلاف دیدگاه الیس با دیگران


۱۲۶


تحقیقات انجام شده در خارج و داخل کشور


۱۲۷


خویشتن پنداری


۱۲۹


عزت نفس


۱۳۲


نظریه روان کاوی


۱۳۴


بحران بلوغ


۱۳۶


بحران هویت


۱۳۹


فصل سوم


جامعه مورد مطالعه


۱۴۳


حجم نمونه


۱۴۴


روش نمونه گیری


۱۴۴


ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر


۱۴۵


پرسش نامه تفکر غیر منطقی


۱۴۶


روش تحقیق


۱۴۷


روش آماری مربوط به فرضیه ها


۱۴۸


فصل چهارم


مقدمه


۱۵۰


تجزیه داده ها


۱۵۶


فصل پنجم


بحث و نتیجه گیری


۱۶۴


پیشنهادات


۱۶۶


محدودیت ها


۱۶۶


ضمائم


۱۶۷


پرسش نامه هویت یابی


۱۶۸


پرسش نامه انحرافات اجتماعی


۱۷۴


منابع و ماخذ


۱۷۶

فصل اول

مقدمه


روان شناسان اجتماعی تمایل دارند بدانند که انسانها چگونه درباره یکدیگر می اندیشند و چگونه بر یکدیگر اثر می گذارند و اثر می پذیرند ، با این حال تنها ایشان نیستند که به این مسائل علاقه نشان می دهند بلکه انسان شناسان ، جامعه شناسان و حتی رمان نویسان و فیلسوفان نیز به مطالعه این گونه مسائل تمایل نشان می دهند اریکسون پس از جستجو و بررسی بسیار درباره جنبه ناخودآگاه انسان و تضادهایی که علل رفتارهای طبیعی و غیر طبیعی او را توجیه می کند که هویت و نوع تفکر به آن را مورد بررسی قرار می دهد و اینکه هویت که حاکی از تحول در امور جنسی و یافتن خود و درک از خویشتن نزد بزرگسالان و تضادهای ناخودآگاه آنان است شکل می گیرد و او اضافه می کند که تمام احساسهای ناخودآگاته که از آنها و نوجوانان نشات می گیرد یکی از ویژگی های انسان دارا بودن نیروی اندیشه است که باعث هویت است انسان به یاری اندیشه توانسته است به خودیابی برسد که این می تواند باعث هویت در جوانان شود که تفکر منطقی و یافتن آن در ذهنیت می تواند راهکاری جدید باشد و اریکسون خواسته است زندگی روزانه نوجوانان را با تمام پریشانی به اضطراب و آشفتگیهایش بازسازی کند و این نوآوری و دگر گونی در روش نگرش به نتایجی به بار آورده که ژرفترین و استوارترین اعتقادهای در واقع رشد هویت است که منجر به رسیدگی عاطفی ، جنسی ، اجتماعی و … می شود در افراد با شخصیت های نا رسیده « من » ضعیف و شکننده است و بخشی از سازگاری اجتماعی که در دوران کودکی به وقوع می پیوندد بدان سازگاری اجتماعی می گویند و این همان شیوه ای است که کودکان ارزشها ، سوگیریهایی که در آینده با آن مواجه خواهند شد ، یاد می گیرند و همه می دانیم که موقعیتهایی نیز وجود داشته است که در آن اجتماعی شدن دوباره در تنهایی صورت گرفته است و به همین دلیل از این فرایند به طور مصیبت باری استفاده استثماری شده است .


منبع : ( ستوده –۱۳۸۰ )


بیان مساله


سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی می تواند شاخه ای از علوم انسانی و علمی نسبتاً جوان است که بعد از پیدایی و رشد روان شناسی عمومی و جامعه شناسی به عنوان دانشی نو مطرح شده و این سازگاری اجتماعی از راه رسیده و نو پا می تواند دیواری سخت از روان شناسی و جامعه شناسی باشد کهM به مطالعه فرد ( رفتارها و نگرشها ، باورها ، … ) در محیط اجتماعی می پردازد زیرا افراد به خاطر وابستگیهاشان به جامعه و پیوندهایشان با گروه های مختلف اجتماعی که دارد از آنها متاثر می شود و بر آنها اثر نیز می گذارد از این رو روان شناسی اجتماعی می تواند در جنبههای گوناگون زندگی اجتماعی مورد استفاده گیرد . روان شناسی اجتماعی ما را به شکل خاصی از آگاهی مجهز می کند تا از تبینهای شخصی درباره رفتار دیگران پرهیز کنیم و نیز چگونه نگریستن به عواملی را که رفتارهایمان را شکل می دهد یاد می دهد و به ما کمک کند تا نیروهای روانی –اجتماعی را که با آنها روبرویم به ویژه آنهایی را که به ما فشار وارد می کنند باز شناسیم ومارا بر می انگیزد تا به یاری جامعه ای بیمناک و هراسناک از افزایش ناسازگاری و نابهنجاری برخیزیم و چگونگی رویارویی با آنها را دریابیم .


منبع ( منصور سال ۱۳۸۰ )


سوال مسئله


۱- آیا بین سازگاری اجتماعی و هویت رابطه وجود دارد ؟


۲- آیا بین هویت و تفکر غیر منطقی رابطه وجود دارد؟


۳- آیا بین تفکرغیر منطقی و سازگاری اجتماعی رابطه وجود دارد؟


هدف تحقیق


هدف از تحقیق بررسی رابطه ی تفکر غیر منطقی و یافتن هویت در سازگاری اجتماعی نوجوانان است و اینک آیا بین تفکرغیرمنطقی و افکار مثبت و یافتن هویت و خودکامگی رابطه وجود دارد و آیا هویت در سازگاری اجتماعی می تواند نقش داشته باشد یا نه اصلاً رابطه بین این متغیرها وجود دارند .


اهمیت وضرورت تحقیق


انسان هیچ گاه تنها و دور از دیگران زندگی نکرده است بلکه زندگی او حاصل روابط و پیوندهایش با دیگران است اگر قرار باشد به شناختی از او دست یابیم باید در این چارچوب وی رابشناسیم به این صورت که نوجوان با توسل به یافتن هویت خود و اتکا به افکار منطقی و باورهای مثبت بتوانند به سازگاری اجتماعی برسد و امید است با پژوهشهایی که انجام می گیرد بتوان به سازگاری اجتماعی و نوع روابط جوانان و نوجوانان با محیط اطرافشان کمک کرد و انجام این پژوهش می تواند در جوامع آموزشی و تحصیلی مخصوصاً در دبیرستان ها نقش بسزایی داشته باشد و امید است بتوان راه حل هایی جهت یافتن هویت های مثبت با توسل به افکار مثبت نوجوانان پیدا کرد و اثرات مثبت افکار منطقی نوجوانان را در آینده شاهد باشیم .


فرضیه های تحقیق


۱- بین تفکر غیر منطقی و سازگاری اجتماعی رابطه ی معنی داری وجود دارد .


۲- بین هویت و تفکر غیر منطقی رابطه ی معنی داری وجود دارد .


۳- بین هویت و سازگاری اجتماعی رابطه معنی داری وجود دارد .


متغیرهای پژوهشی


هویت تفکر غیر منطقی سازگاری اجتماعی


تعاریف عملیاتی و نظری واژه ها و مفاهیم


سازگاری اجتماعی : سازگاری اجتماعی علمی است که در جستجوی درک و فهم ماهیت و علل رفتارهای فرد در موقعیتهای اجتماعی است منظور از واژه رفتار ، تنها رفتارهای آشکار نیست بلکه کلیه رفتارهایی پنهان مانند : احساسها و اندیشه های فرد نیز می باشد . ( بهادری –۱۳۷۹ )


سازگاری اجتماعی عبارتند از : اندیشه ها ، باورها و خاطرها و استدلالهای فرد درباره دیگران و احساس و تواناییهای شناختی است و در آخر عبارتند از: نمره ای است که آزمودنی ها از پرسش نامه ی سازگاری اجتماعی بدست آورده اند.


منبع ( کریمی / ۱۳۷۸ )


تفکر منطقی : عبارتند از باورهای مثبت و منطقی که فرد از افکار و روابط دیگران و امور شناختی در رابطه با خود دارد که یکی از اصول اصلی شناخت از نظر الیس است و در آخر نمرات تفکرات عبارتند از نمره ای است که آزمودنی از آزمون افکار منطقی بدست آورده اند که طراز نمره بدست آمده بین ۴۲ الی ۳۰ است که بالاتر از آن نشان دهنده تفکرات منفی در بین افراد است و پایین تر از آن نشان دهنده بی تفاوتی افراد است .


هویت : عبارت است از یافتن خویش و رسیدن به بلوغ فکری در بین نوجوانان حدود سنی ۱۶-۱۴ ساله که نوجوان به هویت اجتماعی –فردی –عاطفی دست پیدا می کند و بالاخره نمره ای است که آزمودنی به پرسش نامه مربوط به هویت بدست آورده اند .


و هویت عبارت است از خویشتن و هماهنگ کردن افکار و اعتقادات بر حسب اندیشهای اعتقادی و اسلامی ، جنسی و اجتماعی محیطی که در آن زندگی می کند


خویشتن پنداری


رفتار ناسازگار


اضطراب تفکر منطقی


هویت منطقی سازگاری اجتماعی


دانلود کامل سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی