آموزش و پرورش کودکان استثنائی
فهرست مطالب
مقدمه ۲
بیان مسئله ۳
ضرورت پژوهش۵
هدف پژوهش ۶
فرضیات پژوهش ۷
روش پژوهش ۷
کلید واژه ها ۸
فصل دوم : پیشنیه و تاریخچه پژوهش
مفهوم مدیریت ۱۴
مکتب ها و نظریه های مدیریت ۱۵
مدیریت علمی ۱۶
مدیریت علمی تیلور ۱۸
مدیریت اداری ۲۰
عناصر مدیریت ۲۱
برنامه ریزی ۲۱
سازماندهی ۲۲
هدایت و انگیزش ۲۲
نظارت و ارزشیابی ۲۳
هماهنگی۲۳
نظریه های کلاسیک مدیریت ۲۴
محدودیتهای نظریه های کلاسیک ۲۵
سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت ۲۶
طبقه بندی های تاریخی نظریه های سازمان و مدیریت ۲۷
اهمیت و ضرورت مدیریت ۲۸
تعریف مدیریت آموزش و پرورش ۳۰
تاریخچه برنامه ریزی آموزش و پرورش ۳۱
اهمیت تدریس ۳۳
تدریس و آموزش ۳۵
تاریخچه عقب ماندگی ذهنی در جهان ۳۶
تعریف عقب ماندگی ذهنی ۳۹
طبقه بندی طبق درجه کم هوشی ۴۲
مونته سوری ۴۳
نظام آموزشی دکودر ۴۵
هدف ها و مقاصد ۴۶
سازمان دهی برنامه های آموزشی ۴۷
برنامه کلاسی پیش از رفتن به مدرسه۴۸
تاریخچه برنامه آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهنی در ایران ۵۰
نقش مادران و پدران کودکان استثنایی۵۲
چه کاری از دست مدیران و معلمان ساخته است ؟ ۵۳
نقش مدیران در بهسازی بهداشت روانی معلمان و دانش آموزان عقب مانده ۵۵
بهداشت روانی ۵۷
فصل سوم : روش اجرای پژوهش
مقدمه ۵۹
طرح تحقیق ۵۹
جامعه آماری ۶۰
ابزار تحقیق ۶۰
روش اجرا ۶۱
روش آماری ۶۲
روش تجزیه و تحلیل داده ها ۶۲
چگونگی گردآوری داده ها ۶۳
محدودیت های تحقیق ۶۳
ارائه پیشنهادات مدیران در رابطه با موفقیت در کارشان ۶۳
تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از ایران در این خصوص ۶۴
فهرست منابع ۶۹
مقدمه
توجه به شناخت و آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی و عقب مانده ی ذهنی یعنی افرادی که به دلایل خاص جسمانی و ذهنی –روانی –عاطفی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحو مطلوب بهره مند گردد .
از نشانه های پیشرفت و اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .
کوشش در جهت شناسایی و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات آموزشی هر چه بیشتر برای کودکان و دانش آموزان عقب مانده ذهنی که عمدتاً به دلیل نیاز فوق العاده از اولویت خاصی برخوردارند ،گامی در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگی است .
مطابق ارقام و آمار بین المللی حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از کل دانش آموزان سنین مدرسه رو در هر جامعه ای به نحوی از انحاء نیاز به کل برنامه های آموزشی ویژه و خاص دارند ،در این رهگذر از جمله مسائل و مشکلات و موانع عمده کمبود قابل ملاحظه نیروی انسانی متعهد و متخصص و آشنا به اصول و روش های آموزش و پرورش استثنایی است ،در این میان نقش مدیران به عنوان الگو برای اولیا و مربیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا کارآیی و اثربخشی هر سازمان تا حد قابل ملاحظه ای به نحوه مدیریت و کاربرد صحیح و مؤثر منابع انسانی بستگی دارد . بنابراین مدیران مدارس کودکان عقب مانده ذهنی باید به دانش و بینش لازم جهت مواجه شدن و حل مشکلات این عامل پیچیده و حساس مجهز شوندتوجه به شناخت و آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی و عقب مانده ی ذهنی یعنی افرادی که به دلایل خاص جسمانی و ذهنی –روانی –عاطفی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحو مطلوب بهره مند گردد .
از نشانه های پیشرفت و اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .
کوشش در جهت شناسایی و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات آموزشی هر چه بیشتر برای کودکان و دانش آموزان عقب مانده ذهنی که عمدتاً به دلیل نیاز فوق العاده از اولویت خاصی برخوردارند ،گامی در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگی است .
مطابق ارقام و آمار بین المللی حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از کل دانش آموزان سنین مدرسه رو در هر جامعه ای به نحوی از انحاء نیاز به کل برنامه های آموزشی ویژه و خاص دارند ،در این رهگذر از جمله مسائل و مشکلات و موانع عمده کمبود قابل ملاحظه نیروی انسانی متعهد و متخصص و آشنا به اصول و روش های آموزش و پرورش استثنایی است ،در این میان نقش مدیران به عنوان الگو برای اولیا و مربیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا کارآیی و اثربخشی هر سازمان تا حد قابل ملاحظه ای به نحوه مدیریت و کاربرد صحیح و مؤثر منابع انسانی بستگی دارد . بنابراین مدیران مدارس کودکان عقب مانده ذهنی باید به دانش و بینش لازم جهت مواجه شدن و حل مشکلات این عامل پیچیده و حساس مجهز شوندتوجه به شناخت و آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی و عقب مانده ی ذهنی یعنی افرادی که به دلایل خاص جسمانی و ذهنی –روانی –عاطفی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحو مطلوب بهره مند گردد .
از نشانه های پیشرفت و اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .
کوشش در جهت شناسایی و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات آموزشی هر چه بیشتر برای کودکان و دانش آموزان عقب مانده ذهنی که عمدتاً به دلیل نیاز فوق العاده از اولویت خاصی برخوردارند ،گامی در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگی است .
نقش مدیران در بهسازی بهداشت روانی معلمان و دانش آموزان عقب مانده
نقش مادران و پدران کودکان استثنائی کودکان عقب مانده ذهنی
حمایت پذیر یا وابسته کامل کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر
دانلود کامل آموزش و پرورش کودکان استثنائی
تحقیق درباره نقش مدیران در بهسازی بهداشت روانی معلمان و دانش آموزان عقب مانده، دانلود مقاله وظیفه خانواده در سلامت روانی کودکان عقب مانده
این فایل دارای فرمت word و آماده ی پرینت می باشد.
موضوع:
بررسی عوامل اقتصادی اجتماعی و جمعیتی موثر بر باروری زنان ۱۵-۴۹ سال
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات
مقدمه
۱-۱ بیان مسئله
۱-۲ ضرورت و اهمیت تحقیق
۱-۳ علت انتخاب موضوع
۱-۴ تاریخچه مطالعات جمعیتی
۱-۵ اهداف پژوهش
۱-۶سوالات تحقیق
۱-۷ فرضیه های تحقیق
۱-۸ قلمرو تحقیق
۱-۹ مدل های تحقی
۱-۱۰ تعاریف عملی و نظری متغیرها
۱-۱۱ محدودیت ها
فصل دوم : چارچوب نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱ چارچوب نظری
۲-۲ نظریه طرفداران افزایش جمعیت
۲-۳ نظریه مخالفان افزایش جمعیت
۲-۴ نظریه طرفداران جمعیت ثابت
۲-۵ نظریه ی طرفداران جمعیت متناسب یا مطلوب
۲-۶ نظریه های باروری
۲-۶-۱ تئوری های اقتصادی –اجتماعی باروری
۲-۶-۲ تئوری لیبن اشتاین
۲-۶-۳ تئوری بکر
۲-۷ تئوری رفتار مصرف کننده و اقتصاد خود باروری
۲-۸ نظریه میکرو اقتصاد باروری
۲-۹ تئوری استیرلین
۲-۱۰ نظریه پیرامون –مرکز ایسترلین
۲-۱۱ راه حل دیدگاه اقتصاد باروری
۲-۱۲ تئوری ارتقاء اجتماعی
۲-۱۳تئوری تغییر و پاسخ ( k.Davis) 3
۲-۱۴ تئوری اشاعه عقب افتادگی فرهنگی
۲-۱۵ تئوری نوگرایی
۲-۱۶ مدل جامعه شناختی باروری
۲-۱۷ مدل های متغیرهای بینابین
۲-۱۸ تئوری فرهنگی هال
۲-۱۹ تئوری بیولوژیک یا زیستی باروری
۲-۲۰ باروری از دیدگاه اسلام
۲-۲۱ رهیافت کلی
۲-۲۲ پیشینه تحقیق
۲-۲۳ تحقیقات در ایران
۲-۲۴ تحقیقات خارجی
۲-۲۵ مقایسه نتایج به دست آمده از تحقیقات تجربی در ایران و سایر کشورهای جهان
فصل سوم : روش تحقیق
۳-۱ مقدمه
۳-۲ بررسی مدارک .
۳-۳ روش های تحقیق
۳-۴ روش تحقیق
۳-۵ جامعه آماری
۳-۶ حجم نمونه
۳-۷ روش نمونه گیری
۳-۸ روش انتخاب حجم نمونه
۳-۹ روش گردآوری اطلاعات
۳-۱۰ روایی و اعتبار پرسشنامه
فصل چهارم : تحلیل داده ها
۴-۱ یافته های تحقیق
۴-۲ یافته های استنباطی ( تحلیل فرضیات )
فصل پنجم: نتیجه گیری
۵-۱ نتیجه گیریپیشنهادات
ضمائم و پیوستها
پرسشنامه
منابع و ماخذ
فهرست نمودارها
نمودار(۲-۱) فرآیند نوگرایی و تغییرات میزان باروری
نمودار (۲-۲) الگوی تجزیه و تحلیل جامعه شناسی سطوح باروری
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول(۴-۱) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب سن
جدول (۴-۲) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب سن همسر
جدول (۴-۳) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب تحصیلات
جدول (۴-۴) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب تحصیلات همسر
جدول (۴-۵) : توزیع فراوانی ودرصد حجم نمونه بر حسب شغل پاسخگویان
جدول (۴-۶) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب شغل همسر
جدول (۴-۷) : توزیع فراوانی درصد حجم نمونه بر حسب هزینه خانوار ( میزان درآمد)
جدول (۴-۸) : توزیع فراوانی ودرصد حجم نمونه از فقط و سخنگویان به رضایت از محل زندگی
جدول (۴-۹) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب وضعیت منزل مسکونی
جدول (۴-۱۰) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب تاثیر سن ازدواج بر بارور
جدول ( ۴-۱۱): توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب سن هنگام تولید اولین بارداری
جدول (۴-۱۲) :توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب اینکه چقدر راز تصمیم گیری های شما به همسرتان هماهنگ و همسو است؟
جدول (۴-۱۳) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب نظر پاسخگویان در ارتباط با برنامه تنظیم خانواده
جدول (۴-۱۴) توزیع فراوانی درصد حجم نمونه
جدول (۴-۱۵) :توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب تاثیر تحصیلات بر کاهش باروری
جدول (۴-۱۶) توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب علاقه
جدول (۴-۱۷ ) : توزیع فراوانی و درصد حجم نمونه بر حسب علاقه همسر
جدول شماره ۱:توزیع میزان تحصیلات خانواده با میزان باروری
جدول شماره ۲: توزیع سن ازدواج زنان با میزان باروری
جدول شماره ۳: متغیر بسته –میزان باروری متوسط درآمد ماهیانه خانواده
جدول شماره ۴:متغیر وابسته-میزان باروری چقدر از تصمیم گیری های شما در مسائل خانواده با نظر همسرتان هماهنگ و همسو است؟
جدول شماره ۵: متغیر وابسته –میزان باروری نظر شما در مورد برنامه های تنظیم خانواده چیست؟
چکیده
در جهان امروز رشد شتابان جمعیت مایه اصلی نگرانی های بشر در آینده را تشکیل می دهد ، روند سرسام آور افزایش جمعیت از یک سوو محدودیت منابع از سوی دیگر دست اندکاران امر توسعه را با شگفتی و سر در گمی روبرو ساخته است به طوری که در صورت نبود منابع لازم برای توسعه و یا عدم تجهیز آن ها در جهت رفع احتیاجات بشر افزایش جمعیت به عنوان یکی از موانع اصلی توسعه عمل کرده و به طور مستقیم بر تقلیل سطح برخورداری های اقتصادی و اجتماعی وارد خواهد شد.
نظر به اهمیت رابطه ای بین جمعیت و توسعه برای نیل به توسعه شناخت جمعیت و خصوصیات آن در هر منقطه ضروری می نماید . این شناخت از طریق ارزیابی و تجزیه و تحلیل پدیده های مختلف جمعیتی « چون باروری ، مرگ و میر،مهاجرت ، ازدواج ، طلاق زمینه ی مناسب را برای برنامه ریزی های مختلف توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی مهیا می سازد».
در فاصله زمانی سه دهه گذشته باروری ایران به طور چشمگیری کاهش یافته است هر چند تا به حال تحقیقاتی در زمینه تبیین کاهش باروری ، ایران صورت گرفته است ، حال مکانیزم تحولات باروری و همچنین عوامل مرتبط به آن همچنان در پرده ابهام قرار دارد .
این پژوهش عوامل نهادی موثر بر فرآیند انتقال باروری در منطقه ۹ تهران با تاکید بر تحولات خانواده خود در تحلیل قرار می دهد . به بیان دقیقتر، این مطالعه با پیوند زدن برخی از تحولات اجتماعی چند دهه اخیر با رفتارها و ارزش های خانوادگی نشان می دهد که چگونه برخی از این فراگردهای اجتماعی عمده نظیر وقوع جنگ و انقلاب و نیز تحولات نگرشی و ارزشی پیاپی این سال ها به مسیر و جهت سیاری از تحولات خانوادگی ،و از جمله بر رفتار ها و نگرش های باروری تاثیری اساسی نهاده است.
باروری زنان ۱۵-۴۹ ساله بررسی عوامل موثر بر باروری زنان
تحقیق درباره دلایل تاثیر گذار بر میزان بارداری زنان در جوانی و میانسالی
دانلود کامل بررسی عوامل اقتصادی اجتماعی و جمعیتی موثر بر باروری زنان ۱۵ تا ۴۹ سال
دانلود تحقیق درمورد باروری زنان 15-49 ساله بررسی عوامل موثر بر باروری زنان، دلایل ناباروری در زنان تهرانی
این فایل با فرمت WORD می باشد و قایل ویرایش و آماده پرینت است.
توجه نمایید که این دارای پرسشنامه می باشد.
سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی
فهرست مطالب
عنوان
صفحه
فصل اول
مقدمه
۲
بیان مساله
۴
سوال مساله
۵
هدف تحقیق
۶
اهمیت و ضرورت تحقیق
۷
فرضیه های تحقیق
۸
متغیرهای پژوهشی
۹
فصل دوم
روان شناسی اجتماعی چیست ؟
۱۲
تعریف عملیاتی روان شناسی اجتماعی
۱۵
عوامل موثر بر شکل گیری رفتار اجتماعی
۱۹
جامعه پذیری ، اجتماعی شدن فرد
۲۲
شیوه های جامعه پذیری
۲۶
باز جامعه پذیری
۲۹
ساز و کارهای جامعه پذیری
۳۴
نظریه های جامعه پذیری
۳۹
نظریه ی نقش پذیری مید
۴۲
نظریه جامعه پذیری فروید
۴۶
نظریه شناختی رشد پیاژه
۴۹
نظریه های شناختی
۶۴
نظریه ناهماهنگی شناختی
۷۱
نظریه ی روانکاوی
۷۸
خطرات هویت نا مناسب
۸۹
خود را در روابط با دیگران کشف کردن
۹۷
هویت و روابط خانوادگی
۱۰۱
خویشتن پنداری
۱۰۵
رشد شخصیت
۱۱۱
منشا اضطراب و رفتار ناسازگار
۱۱۳
اختلاف دیدگاه الیس با دیگران
۱۲۶
تحقیقات انجام شده در خارج و داخل کشور
۱۲۷
خویشتن پنداری
۱۲۹
عزت نفس
۱۳۲
نظریه روان کاوی
۱۳۴
بحران بلوغ
۱۳۶
بحران هویت
۱۳۹
فصل سوم
جامعه مورد مطالعه
۱۴۳
حجم نمونه
۱۴۴
روش نمونه گیری
۱۴۴
ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر
۱۴۵
پرسش نامه تفکر غیر منطقی
۱۴۶
روش تحقیق
۱۴۷
روش آماری مربوط به فرضیه ها
۱۴۸
فصل چهارم
مقدمه
۱۵۰
تجزیه داده ها
۱۵۶
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۱۶۴
پیشنهادات
۱۶۶
محدودیت ها
۱۶۶
ضمائم
۱۶۷
پرسش نامه هویت یابی
۱۶۸
پرسش نامه انحرافات اجتماعی
۱۷۴
منابع و ماخذ
۱۷۶
فصل اول
مقدمه
روان شناسان اجتماعی تمایل دارند بدانند که انسانها چگونه درباره یکدیگر می اندیشند و چگونه بر یکدیگر اثر می گذارند و اثر می پذیرند ، با این حال تنها ایشان نیستند که به این مسائل علاقه نشان می دهند بلکه انسان شناسان ، جامعه شناسان و حتی رمان نویسان و فیلسوفان نیز به مطالعه این گونه مسائل تمایل نشان می دهند اریکسون پس از جستجو و بررسی بسیار درباره جنبه ناخودآگاه انسان و تضادهایی که علل رفتارهای طبیعی و غیر طبیعی او را توجیه می کند که هویت و نوع تفکر به آن را مورد بررسی قرار می دهد و اینکه هویت که حاکی از تحول در امور جنسی و یافتن خود و درک از خویشتن نزد بزرگسالان و تضادهای ناخودآگاه آنان است شکل می گیرد و او اضافه می کند که تمام احساسهای ناخودآگاته که از آنها و نوجوانان نشات می گیرد یکی از ویژگی های انسان دارا بودن نیروی اندیشه است که باعث هویت است انسان به یاری اندیشه توانسته است به خودیابی برسد که این می تواند باعث هویت در جوانان شود که تفکر منطقی و یافتن آن در ذهنیت می تواند راهکاری جدید باشد و اریکسون خواسته است زندگی روزانه نوجوانان را با تمام پریشانی به اضطراب و آشفتگیهایش بازسازی کند و این نوآوری و دگر گونی در روش نگرش به نتایجی به بار آورده که ژرفترین و استوارترین اعتقادهای در واقع رشد هویت است که منجر به رسیدگی عاطفی ، جنسی ، اجتماعی و … می شود در افراد با شخصیت های نا رسیده « من » ضعیف و شکننده است و بخشی از سازگاری اجتماعی که در دوران کودکی به وقوع می پیوندد بدان سازگاری اجتماعی می گویند و این همان شیوه ای است که کودکان ارزشها ، سوگیریهایی که در آینده با آن مواجه خواهند شد ، یاد می گیرند و همه می دانیم که موقعیتهایی نیز وجود داشته است که در آن اجتماعی شدن دوباره در تنهایی صورت گرفته است و به همین دلیل از این فرایند به طور مصیبت باری استفاده استثماری شده است .
منبع : ( ستوده –۱۳۸۰ )
بیان مساله
سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی می تواند شاخه ای از علوم انسانی و علمی نسبتاً جوان است که بعد از پیدایی و رشد روان شناسی عمومی و جامعه شناسی به عنوان دانشی نو مطرح شده و این سازگاری اجتماعی از راه رسیده و نو پا می تواند دیواری سخت از روان شناسی و جامعه شناسی باشد کهM به مطالعه فرد ( رفتارها و نگرشها ، باورها ، … ) در محیط اجتماعی می پردازد زیرا افراد به خاطر وابستگیهاشان به جامعه و پیوندهایشان با گروه های مختلف اجتماعی که دارد از آنها متاثر می شود و بر آنها اثر نیز می گذارد از این رو روان شناسی اجتماعی می تواند در جنبههای گوناگون زندگی اجتماعی مورد استفاده گیرد . روان شناسی اجتماعی ما را به شکل خاصی از آگاهی مجهز می کند تا از تبینهای شخصی درباره رفتار دیگران پرهیز کنیم و نیز چگونه نگریستن به عواملی را که رفتارهایمان را شکل می دهد یاد می دهد و به ما کمک کند تا نیروهای روانی –اجتماعی را که با آنها روبرویم به ویژه آنهایی را که به ما فشار وارد می کنند باز شناسیم ومارا بر می انگیزد تا به یاری جامعه ای بیمناک و هراسناک از افزایش ناسازگاری و نابهنجاری برخیزیم و چگونگی رویارویی با آنها را دریابیم .
منبع ( منصور سال ۱۳۸۰ )
سوال مسئله
۱- آیا بین سازگاری اجتماعی و هویت رابطه وجود دارد ؟
۲- آیا بین هویت و تفکر غیر منطقی رابطه وجود دارد؟
۳- آیا بین تفکرغیر منطقی و سازگاری اجتماعی رابطه وجود دارد؟
هدف تحقیق
هدف از تحقیق بررسی رابطه ی تفکر غیر منطقی و یافتن هویت در سازگاری اجتماعی نوجوانان است و اینک آیا بین تفکرغیرمنطقی و افکار مثبت و یافتن هویت و خودکامگی رابطه وجود دارد و آیا هویت در سازگاری اجتماعی می تواند نقش داشته باشد یا نه اصلاً رابطه بین این متغیرها وجود دارند .
اهمیت وضرورت تحقیق
انسان هیچ گاه تنها و دور از دیگران زندگی نکرده است بلکه زندگی او حاصل روابط و پیوندهایش با دیگران است اگر قرار باشد به شناختی از او دست یابیم باید در این چارچوب وی رابشناسیم به این صورت که نوجوان با توسل به یافتن هویت خود و اتکا به افکار منطقی و باورهای مثبت بتوانند به سازگاری اجتماعی برسد و امید است با پژوهشهایی که انجام می گیرد بتوان به سازگاری اجتماعی و نوع روابط جوانان و نوجوانان با محیط اطرافشان کمک کرد و انجام این پژوهش می تواند در جوامع آموزشی و تحصیلی مخصوصاً در دبیرستان ها نقش بسزایی داشته باشد و امید است بتوان راه حل هایی جهت یافتن هویت های مثبت با توسل به افکار مثبت نوجوانان پیدا کرد و اثرات مثبت افکار منطقی نوجوانان را در آینده شاهد باشیم .
فرضیه های تحقیق
۱- بین تفکر غیر منطقی و سازگاری اجتماعی رابطه ی معنی داری وجود دارد .
۲- بین هویت و تفکر غیر منطقی رابطه ی معنی داری وجود دارد .
۳- بین هویت و سازگاری اجتماعی رابطه معنی داری وجود دارد .
متغیرهای پژوهشی
هویت تفکر غیر منطقی سازگاری اجتماعی
تعاریف عملیاتی و نظری واژه ها و مفاهیم
سازگاری اجتماعی : سازگاری اجتماعی علمی است که در جستجوی درک و فهم ماهیت و علل رفتارهای فرد در موقعیتهای اجتماعی است منظور از واژه رفتار ، تنها رفتارهای آشکار نیست بلکه کلیه رفتارهایی پنهان مانند : احساسها و اندیشه های فرد نیز می باشد . ( بهادری –۱۳۷۹ )
سازگاری اجتماعی عبارتند از : اندیشه ها ، باورها و خاطرها و استدلالهای فرد درباره دیگران و احساس و تواناییهای شناختی است و در آخر عبارتند از: نمره ای است که آزمودنی ها از پرسش نامه ی سازگاری اجتماعی بدست آورده اند.
منبع ( کریمی / ۱۳۷۸ )
تفکر منطقی : عبارتند از باورهای مثبت و منطقی که فرد از افکار و روابط دیگران و امور شناختی در رابطه با خود دارد که یکی از اصول اصلی شناخت از نظر الیس است و در آخر نمرات تفکرات عبارتند از نمره ای است که آزمودنی از آزمون افکار منطقی بدست آورده اند که طراز نمره بدست آمده بین ۴۲ الی ۳۰ است که بالاتر از آن نشان دهنده تفکرات منفی در بین افراد است و پایین تر از آن نشان دهنده بی تفاوتی افراد است .
هویت : عبارت است از یافتن خویش و رسیدن به بلوغ فکری در بین نوجوانان حدود سنی ۱۶-۱۴ ساله که نوجوان به هویت اجتماعی –فردی –عاطفی دست پیدا می کند و بالاخره نمره ای است که آزمودنی به پرسش نامه مربوط به هویت بدست آورده اند .
و هویت عبارت است از خویشتن و هماهنگ کردن افکار و اعتقادات بر حسب اندیشهای اعتقادی و اسلامی ، جنسی و اجتماعی محیطی که در آن زندگی می کند
خویشتن پنداری
رفتار ناسازگار
اضطراب تفکر منطقی
هویت منطقی سازگاری اجتماعی
دانلود کامل سازگاری اجتماعی و هویت و تفکر منطقی